Mijn eerste blog!

11 februari 2018 - Paramaribo, Suriname

Daar gingen we dan, donderdag vroeg uit bed om het vliegtuig te halen. Daar aangekomen moesten we natuurlijk afscheid nemen, dat was wel even moeilijk, maar dat hoort erbij. Daarna samen met Raquel en Daphne het vliegtuig ingestapt, met zoooveel beenruimte, dat ik blij was dat ik korte beentjes heb. De reis duurde zo'n 9 uur. Toen ik het vliegtuig uitstapte voelde ik een golf van warmte over me heen komen, lekker tropisch! Na anderhalf uur wachten bij de douane konden we dan eindelijk met een taxi naar ons huisje. We hebben een huisje met airco en warmwater, dus pure luxe voor Surinaamse begrippen.

De volgende dag hebben we kennis gemaakt op onze stageschool, hele lieve en leuke mensen! Daarna gingen we onze fietsen ophalen. Wat een reis was dat, fietsen door Paramaribo. De auto's en fietsen rijden op dezelfde weg kriskras door elkaar. Het was een hele ervaring, maar was blij dat ik weer thuis was. Toen hebben we de grote schoonmaak gehouden, want dat was wel een beetje nodig. 's Avonds zijn we lekker uiteten geweest bij Zus&Zo, een leuk tentje met een lifeband.

Op zaterdag hadden we via SuForYou een meet & greet met 130 studenten. We gingen naar het plekje Overbridge, een palmbomendroom. Een gezellige dag met een barbecue en een boottochtje.

Zondag hebben we inkopen gedaan voor de inboedel in de winkel Kir Palani. Een megawinkel met van alles en nog wat voor heel weinig geld. Daarna zijn we lekker gaan chillen bij het huis en hebben we samen gekookt.

Suriname is tot nu toe wel even wennen, maar ontzettend leuk allemaal!