Bigi pan

26 maart 2018 - Paramaribo, Suriname

Hoi Hoi!

Het is alweer eventjes geleden, maar twee weken geleden hebben we vooral lekker relaxt en bij torarica gelegen, dus dat was niet zo spannend.

Afgelopen week zijn er weer genoeg dingen gebeurd. We hadden de afgelopen weken wel eens een kakkerlak in ons huis gevonden, maar die hadden we doodgemaakt en netjes opgeruimd. Maar toen we maandag thuis kwamen hadden we ineens een hele invasie aan dode kakkerlakken liggen. Nou houd ik best van huisdieren, maar zo’n 20 kakkerlakken gaat een beetje te ver. Gelukkig had onze huisbaas een bestrijdingsbedrijf gebeld om de kakkerlakken te verjagen. Nu had ik me bij een bestrijdingsbedrijf een busje met allerlei bestrijdingsmiddelen verwacht, maar nee het was gewoon een jongen die op de scooter aankwam rijden met een spuitflesje in zijn hand. Mijn verwachtingen waren weer iets te Nederlands haha, we hopen maar dat het werkt. We mochten even niet in ons huis komen vanwege het gif, dus moesten we helaas een overheerlijke pasta gaan eten bij Zus&Zo.

Woensdag en donderdag zijn we weer lekker naar torarica gegaan na stage en hebben ons klaar gemaakt voor het tripje van vrijdag. Vrijdag zijn we namelijk met een groep meiden naar Bigi Pan gegaan. Bigi Pan is een groot meer in het westen van Suriname. We hadden een reis van 5 uur met de bus en daarna nog even met de boot. De boot moest van het ene meer naar het andere meer worden gebracht, dus we moesten met z’n allen de boot over een heuvel slepen. Uiteindelijk kwamen we aan op het prachtige meer, waar we ook echt op het water sliepen. Het was enorm primitief zonder bed en douche, maar wat een mooie ervaring! We sliepen in hangmatten zo in de buitenlucht. Tijdens schemering hebben we rode ibissen gespot, dan komen ze op de verzamelplek om te gaan slapen. Het waren er duizenden bij elkaar, erg mooi! Na het overheerlijke diner gingen we opzoek naar kaaimannen en slangen. Slangen hebben we gevonden, kaaimannen helaas niet omdat het water te laag stond. ’s Ochtends werden we gewekt door de zonsopkomst en het klotsende water tegen de steiger. Die dag hebben we flamingo’s gezien en hebben we een modderbad genomen! Daarna vervolgde de terugweg naar huis… De rest van het weekend hebben we lekker rustig aangedaan!

Tot de volgende keer weer!

1. Corien:
    26 maart 2018
    Honden, vogels, kakkerlakken....leuke huisdieren daar in de roëlstraat hoor. Wordt het niet Eens tijd dat jullie een kaaiman meenemen naar huis?🤪