De derde week

5 maart 2018 - Paramaribo, Suriname

It’s been a while! Ik was helaas een aantal dagen ziek. Gelukkig ben ik weer helemaal beter! In de tussen tijd heb ik wel weer een aantal dingen meegemaakt. We zijn aan de slag gegaan met ons visum, dat is ons uiteindelijk gelukt om het in te dienen. Het kostte me wel bijna mijn laptop, want de frustratie lag hoog. We moesten documenten online inleveren, maar ze werden telkens afgekeurd. Na zo’n 3,5 prutsen is het ons dan ook uiteindelijk gelukt.

Afgelopen zondag zijn we op dolfijnen en kaaimannen tour geweest. We gingen ’s middags met een bootje dolfijnen spotten op de Suriname rivier. We hadden geluk, want er waren best veel dolfijntjes aan het zwemmen. Ze zijn alleen lastig om op foto te krijgen, want voor je het weet duiken ze weer naar beneden. Gelukkig hadden we een goede camera mee, daar hebben we een paar mooie foto's mee kunnen maken. Uiteindelijk zijn we net voorbij Nieuw Amsterdam gevaren. Daar gingen we met z’n allen lekker eten. Het was verrassend genoeg rijst met kip en kousenband (dat eten ze hier altijd). Maar het was weer super lekker! Want koken kunnen ze wel in Suriname. Na de maaltijd gingen we in hele kleine bootjes opzoek naar kaaimannen. Wat een avontuur was dat. We gingen in het pikkedonker met de bootjes tussen het moeras. Na een half uurtje moesten we ineens uit de boot, want we moesten de boot tillen naar een ander stukje water. Het was een hele ervaring om alle boten over het moeras te tillen. Na een half uurtje zat eindelijk iedereen weer in zijn bootje en gingen we verder varen. Onze stuurman was erg fanatiek met kaaimannen spotten, dus we hebben er ontzettend veel gezien. Daarna begon de terugweg weer. Er waren kaaimannen gevangen, dus daar mochten we mee op de foto. Wel een beetje spannend hoor zo’n kaaiman vasthouden….

De rest van de week hadden we weer gewoon stage en zijn we lekker veel naar het zwembad geweest. Het tintje begint al een beetje te komen op de huid. We hebben ook nog bij blauwgrond gegeten. Dat is een Javaanse wijk met allemaal eettentjes. We hadden een mega bord bami voor maar 27,50 SRD, dit is omgerekend zo'n €3,- en het was heeeerlijk!

Donderdag vierden mijn stageschool Holi Phagwa. Dat is het hindoestaanse lentefeest. Er wordt dan met gekleurd poeder naar elkaar gegooid. Daphne en ik waren gevraagd of we de kinderen wilden schminken. Dus we hebben een hele ochtend geschminkt. Van een regenboog met hartjes tot spiderman. Daarna begon het poeder gooien, het was erg leuk om te zien. ’s Avonds zijn we met een aantal vriendinnen uiteten geweest. Toen zijn we lekker cocktails gaan drinken.. Nu zou je denken, doe maar duur met de cocktails, maar ze zijn omgerekend zo’n €2,80 per cocktail. Het is nog goedkoper dan een wijntje. Toen wilden we een taxi nemen naar Havana, dat is een uitgaansclub. Maar tot mijn grote verbazing zag ik ineens Kenny B staan. Ik werd eerst voor gek verklaard, omdat volgens Raquel iedereen hier op Kenny B lijkt, maar ‘t was m echt. We hebben samen een liedje met hem gezongen!! Onze dag kon niet meer stuk!

Vrijdag was het dan echt Holi Phagwa. We zijn met z’n allen eerst naar de palmentuin geweest. Daar werden we helemaal ondergegooid met poeder, wat was dat lachen! Daarna was er een festival op het onafhankelijkheidsplein. Daar kwamen dj’s muziek draaien, het leek een beetje op bevrijdingsfestival bij ons in Nederland. Wat later op de avond hadden we nog een leuke verrassing, want the partysquad kwam nog even draaien!

Zaterdag hebben we lekker aan het zwembad gelegen en zijn we ’s avonds weer met z’n allen uiteten gegaan.

Het was weer een fantastische week hier in Paramaribo!

Tot snel maar weer!

P.s. hier zijn de links van onze vlogs:

Vlog 1: https://youtu.be/43AmG0H4RY8

Vlog 2: https://youtu.be/HTxfBck3zSU​

Vlog 3: https://youtu.be/FWZf0b5E4oI

Vlog 4: https://youtu.be/sjXLUOwlyfQ

1. Henriëtte:
    6 maart 2018
    Ha Isabel,

mooi, die dolfijn boven water! Ik heb alleen maar vinnen en ruggen op de foto, maar het is sowieso een hele belevenis, vind je niet?
    Gelukkig weer beter nu; ziek zijn is nooit leuk, maar zeker niet als je zoveel leuke en interessante dingen kunt doen. Veel succes en plezier verder!

Groeten, Henriëtte