12- 16 februari

16 februari 2018 - Paramaribo, Suriname

Maandag begon onze eerste stagedag. Daphne en ik lopen op dezelfde stageschool. We moeten half 8 aanwezig zijn, dus we vertrekken lekker vroeg op het fietsje naar de Kangoeroeschool. Ze beginnen daar elke ochtend gezamenlijk met de hele school. Ze hijsen de vlag en zingen daarbij het volkslied van Suriname. Daarna gaat iedereen naar hun eigen klas. Ik loop stage in een groep 4. De stagedagen zijn van 7.30 tot 13.00, van maandag t/m donderdag.                           Na stage zijn we gelijk naar Torarica gegaan. Dat is een wat luxer hotel in Paramaribo, wij hebben daar een abonnement afgesloten zodat we lekker kunnen zwemmen en fitnessen. Het zwemmen is wel erg lekker met de temperaturen rond de 30 graden. Helaas viel het weer deze week wat tegen, veel regen en weinig zon, maar de temperatuur blijft warm.

Woensdag werd er op stage Valentijnsdag gevierd, er was een leuke ceremonie. Alle kinderen hadden roze en rood aan en ze mochten ballonnen in de lucht oplaten.                                                                                                                     Na stage wilden we ons visum goed laten keuren, wij helemaal naar de andere kant van Paramaribo gegaan, komen we aan bij zo’n office, is het de verkeerde, het was de vreemdelingedienst van Bali…. De man was zo vriendelijk om te zeggen, dat degene waar we wel naar toe moesten om 14.00 uur sloot. Laat het nou net 14.10 uur zijn. Dus toen zijn we maar naar de Hermitage mall gegaan, een overdekt winkelcentrum. Het viel een beetje tegen, want het waren veel winkels die je in Nederland ook hebt en dat wilde we juist niet. Toen we terug kwamen dachten we lekker pizza te bestellen bij de pizzahut, die zit bij ons in de straat. Tijdens het wachten waren al twee mannen boos geworden op het personeel, omdat het zo lang duurde. Eén jongen was met zijn vriendin en eiste zijn geld terug, omdat het zolang duurde, een gezellige date op Valentijnsdag moet ik zeggen. Na een klein uurtje hadden ook wij eindelijk onze pizza.

Donderdag gingen we met een aantal meiden een groepsles ‘full body work-out’ volgen. Nou dat sporten is geen grap hier. We werden helemaal afgepeigerd, maar we gingen weer met een goed gevoel naar huis.

Vandaag lekker met onze spierpijn in Torarica chillen en vanavond gaan we lekker uiteten, om het weekend te vieren.

Er volgt snel weer een nieuwe blog…..

Liefs uit Suriname

1. Gerard en Adrie:
    17 februari 2018
    Leuk om zo te volgen wat je daar allemaal meemaakt!